Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Część kasowników w autobusach MPK w Inowrocławiu źle odczytuje elektroniczne bilety

Dominik Fijałkowski
Dominik Fijałkowski
Choć bilet jest ważny, nowy typ kasownika traktuje go jak nieważny
Choć bilet jest ważny, nowy typ kasownika traktuje go jak nieważny Dominik Fijałkowski
Jest problem. Kasowniki zamontowane w najnowszych inowrocławskich autobusach MPK nie działają jak należy. Choć w ręku trzyma się ważny elektroniczny bilet, urządzenia wyświetlają komunikat o tym, że jest on nieważny.

- Problem pojawił się kilka dni temu. Zasygnalizowali go nam nasi pasażerowie - informuje Mariusz Kuszel, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Można jeździć bez obaw. Kar nie będzie

Przewoźnik, aby uspokoić klientów zamieścił na swojej stronie internetowej specjalny komunikat.

Zapisano tam m. in.: „W tej chwili problem dotyczy najnowszych autobusów Volvo o numerach bocznych od 811 do 818, w których zamontowano kasowniki nowego typu KRG-8 i sterujące ich pracą autokomputery SRG-6000. Oczywiście pasażerowie, których karty nie działają w nowych kasownikach mogą bez obaw jeździć naszymi autobusami, nie będą wyciągane żadne konsekwencje, firma kontrolerska została również powiadomiona o zaistniałej sytuacji”.

Całe zamieszanie spowodowane zostało przechodzeniem MPK na zupełnie nowe oprogramowanie. Choć jest ono przynajmniej o dwie klasy lepsze od dotychczas stosowanego, niestety, sprawia, że nie cały system działa, jak należy. Czego przykładem są problemy z odczytem kart elektronicznych.

- Podobny system wykorzystywany jest w innych miastach Polski. Tam działa bez zarzutów, więc i u nas też niebawem tak powinno być - zapewnia prezes.

Jak się dowiadujemy, autobusowe kasowniki, to tylko jeden z elementów, którym zarządzać ma nowe oprogramowanie i system. Ostatecznie odpowiedzialny będzie on też za pracę tablic informacyjnych na przystankach oraz całego MPK, łącznie z dyspozytornią czy nawet z warsztatami.

Już pracują nad usunięciem problemu

W MPK nad usunięciem problemu pracują przedstawiciele firmy z południa Polski, która odpowiada za instalację nowego oprogramowania. Co także odnotowano w komunikacie na stronie internetowej MPK: „W chwili obecnej pracujemy nad rozwiązaniem problemu razem z producentem sprzętu i oprogramowania, aby w okresie przejściowym, do czasu pełnego przejścia na nowy system podróżowanie z MPK Inowrocław było jak najmniej uciążliwe dla naszych pasażerów”.

Październik 2018. Nowe autobusy dotarły do Inowrocławia. Zobaczcie zdjęcia

Flesz - wypadki drogowe. Jak udzielić pierwszej pomocy?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Część kasowników w autobusach MPK w Inowrocławiu źle odczytuje elektroniczne bilety - Gazeta Pomorska

Wróć na inowroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto