Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Inowrocław lepszy od Żywca

Sławomir Kazimierz Szeliga
W mojej skrzynce na listy znalazłem majowy numer informatora Nasze Miasto Inowrocław.

Lekturę ratuszowej gazety rozpocząłem od artykułu opatrzonego tytułem: "Inowrocław - miasto o najczystszym powietrzu".

Autor publikacji poinformował czytelników, że "spośród 153 polskich miast jedynie Inowrocław spełnia wszystkie zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia, aby móc określić go jako zdrowe miasto".

Niezmiernie ucieszyła mnie ta wiadomość!

20 lat temu Rada Miejska Inowrocławia podjęła uchwałę o przystąpieniu naszego miasta do ogólnopolskiej organizacji realizującej program Światowej Organizacji Zdrowia pt. ZDROWE MIASTA.

Było to pokłosiem zadań realizowanych przez inowrocławski samorząd w kadencji 1994-1998 w zakresie promocji zdrowia i ochrony środowiska. Wtedy została oddana do eksploatacji część biologiczna i bioenergetyczna oczyszczalni ścieków, rozpoczął działalność zakład utylizacji odpadów komunalnych, udzielano dotacji przy zmianie źródeł ogrzewania, prowadzono edukację ekologiczną w placówkach oświatowych, a innowacyjne programy profilaktyki zdrowotnej były inspiracją dla innych polskich miast.

Przez 10 lat byłem przedstawicielem Inowrocławia w Stowarzyszeniu Zdrowych Miast Polskich; w tym dwukrotnie członkiem zarządu krajowego tej organizacji.

W latach 1996-2006 nasze miasto prezentowało swoje osiągnięcia w zakresie promocji zdrowia i ochrony środowiska na corocznych ogólnopolskich konferencjach. Inowrocławskie organizacje wygrywały nagrody w KONKURSIE GRANTÓW, a Inowrocław uzyskał prawo do organizacji jubileuszowej konferencji stowarzyszenia w 2001 roku, jako wyraz uznania dla aktywności miasta na tym ogólnopolskim forum.

5 lat temu inowrocławski samorząd podjął decyzję o wystąpieniu ze Stowarzyszenia Zdrowych Miast Polskich...

W najnowszym numerze ratuszowej gazety odnotowano, że wiadomość o inowrocławskim czystym powietrzu "wywołała olbrzymie zainteresowanie ogólnopolskich mediów".

Mam nadzieję, że wywoła również pozytywne skutki zdrowotne u mieszkańców naszego miasta oraz stanie się elementem strategii marketingowej Inowrocławia.

Pogoda na dzień (03.06.2016) | KUJAWSKO-POMORSKIE
TVN Meteo Active

W materiałach promocyjnych warto unikać gazetowego komunikatu, że 3 lata temu wprowadziliśmy odbiór odpadów komunalnych "w sposób niemalże wzorcowy". Warto również dotrzeć z informacją o najczystszym powietrzu do wszystkich 919 polskich miast, a nie "aż 153", w których WHO prowadziło badania.

Nie warto "kopać się" z Żywcem wskazując na miejsce "w czołówce najbardziej zanieczyszczonych miast w Unii Europejskiej", a raczej budować swoją markę. Żywiec się obroni. Wkrótce pojawi się we wszystkich "strefach kibica"...

* * * * *

"Jak oddychać to tylko w Inowrocławiu..."

Tymi słowami powinien rozpoczynać się refren nowej piosenki o naszym mieście, nawiązującej do znanego szlagieru Ludwika Starskiego i Tadeusza Sygietyńskiego z 1953 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na inowroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto