Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Modernizacja dróg i współpraca z rządem i samorządami gwarancją rozwoju miasta i regionu

Renata Napierkowska
Wyścigów Traktorów w Wielowsi. Grene Race 2018
Wyścigów Traktorów w Wielowsi. Grene Race 2018 Renata Napierkowska
Budowa brakującego fragmentu obwodnicy Inowrocławia, który usprawni łączność z Bydgoszczą, była tematem konferencji, w której uczestniczyli: wojewoda Mikołaj Bogdanowicz, dyrektor GDDiA Jarosław Gołębiewski oraz kandydat na prezydenta Inowrocławia Ireneusz Stachowiak.

Obecność na konferencji Ireneusza Stachowiaka nie była przypadkowa. Wojewoda Mikołaj Bogdanowicz przypomniał o trudnych relacjach z prezydentem Inowrocławia i podkreślał zalety kandydata na prezydenta Ireneusza Stachowiaka, który jest nastawiony na współpracę z rządem, wojewodą i okolicznymi samorządami. Mówił też, o tym, że budowa tego odcinka jest możliwa dzięki temu, że rząd Prawa i Sprawiedliwości przekazał 16 milionów na tę inwestycję.

- Bardzo sobie chwalę współpracę rządowo- samorządową w województwie kujawsko-pomorskim. To jest reguła, od której są wyjątki. Tym wyjątkiem jest obecnie Inowrocław, gdzie tej współpracy nie ma lub jest ona bardzo trudna. Przejawia się ona atakami ze strony pana prezydenta na rząd lub bezpośrednio na mnie na wojewodę. Bardzo się cieszę, że jest tu z nami kandydat na prezydenta miasta Ireneusz Stachowiak, który stara się i dba o interesy Inowrocławia - mówił wojewoda Mikołaj Bogdanowicz.

Przedstawiając kandydata na prezydenta Zjednoczonej Prawicy dodał, że chciałby, aby te złe relacje z inowrocławskim samorządem po wyborach się zmieniły.

Obecny na konferencji dyrektor GDDiA przedstawił harmonogram prac i zapewnił, że brakujący łącznik będzie gotowy pod koniec przyszłego roku.

- Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad remontuje przekazywane miastu ulice. Jeśli chodzi o pierwszy etap obwodnicy zostały wyremontowane odcinki ulic Dworcowej i Toruńskiej. Będzie jeszcze wyremontowany w ramach drugiego etapu prawie 2,5 kilometrowy odcinek ulicy Dworcowej. Jest to dodatkowe 5 milionów złotych, które zostało przekazane miastu nie bezpośrednio, ale przekazane w pewnych elementach czyli dobrze wyremontowanych ulicach - mówił Jarosław Gołębiewski, dyrektor GDDiA w Bydgoszczy.

Ireneusz Stachowiak przypominał historię walki o obwodnicę i odniósł się do swoich planów, jakie zamierza zrealizować, jeśli zostanie wybrany na prezydenta Inowrocławia.

- Bardzo się cieszę, że możemy dziś stanąć na budowanej obwodnicy Inowrocławia. Chciałbym przypomnieć, że jeszcze w 2012 roku minister Sławomir Nowak zapowiadał, że nie powstanie ta obwodnica, że nie będzie na nią pieniędzy. I to dzięki wysiłkowi mieszkańców Inowrocławia, którzy wyszli na ulice i protestowali, ta inwestycja jest realizowana. Jest też dzięki temu, że rząd Prawa i Sprawiedliwości dołożył brakujące pieniądze na budowę tego odcinka. Chcę Inowrocławia nowych możliwości, rozwoju gospodarczego, o którym tak dużo mówimy, trzeba iść krok dalej, a tym krokiem jest modernizacja dróg krajowych 15 i 25, od Gniezna do Torunia od Inowrocławia do Bydgoszczy. Bo dzisiaj miasto, które chce się rozwijać musi mieć dostęp do szybkiej komunikacji. A ta szybka komunikacja to autostrada A1 czy A2. Jeśli Inowrocław nie będzie miał dróg o parametrach GP 2 plus 2, to będzie zawsze w tyle. Jesteśmy jedynym miastem prezydenckim, które nie ma dostępu do takich dróg i musimy podjąć działania, jako samorządowcy wszystkich miast: Bydgoszczy, Torunia, Gniezna, Inowrocławia, Grudziądza, Mogilna, gmin w naszym powiecie z parlamentarzystami i wojewodą, w kierunku takim, by te drogi zostały zmodernizowane - przekonywał Ireneusz Stachowiak.

- Musimy to zrobić, nie walcząc z rządem, nie walcząc z samorządowcami czy wojewodą, bo tylko wspólnie uda się to zrealizować - zapewnił.

Prezydent Inowrocławia wczoraj, gdy ukazał się komunikat o konferencji zwołanej przez wojewodę, przesłał do mediów informację, w której zapewnił, że monitoruje budowę obwodnicy. Przekonuje też, że budowa ruszyła dzięki „dużym naciskom ze strony włodarza Inowrocławia oraz inowrocławskiego posła Krzysztofa Brejzy”.

- Starania te odniosły skutek i dopiero wtedy przetarg został rozstrzygnięty - czytamy w komunikacie ratusza.

- Na budowie łącznika nie mogą się zatrzymać starania o polepszenie skomunikowania Inowrocławia z innymi częściami Polski i Europy. Kilka lat temu wyszedłem z pomysłem, który zakłada połączenie dwujezdniowej obwodnicy z siecią dróg ekspresowych i autostrad, drogami o podobnych parametrach. Konieczne jest wybudowanie dróg dwujezdniowych lub w systemie 2 plus1 między Inowrocławiem a Toruniem, Inowrocławiem a Bydgoszczą oraz Inowrocławiem a Gnieznem. Cieszę się, że starania te poparły władze samorządowe województwa kujawsko-pomorskiego. Nieoficjalnie wiem, że jest szansa, przynajmniej w części, o uwzględnienie mojego wniosku w najbliższym czasie. Czekam na oficjalne potwierdzenie, że prace idą w dobrym kierunku. Mam nadzieję, że kampania wyborcza samorządowa przyspieszy podjęcie korzystnej decyzji w tej sprawie - przekonuje Ryszard Brejza.

Jak poinformował dyrektor GDDiA, pięciokilometrowa trasa łącznika połączy się z wybudowanym 19-kilometrowym odcinkiem obwodnicy i ominie miasto od północy. Inwestycja zakłada budowę węzła drogowego w Sławęcinku, pięciu obiektów inżynierskich, w tym dwóch nad liniami kolejowymi, a także przebudowę istniejącej sieci drogowej, budowę chodników i zatok autobusowych.

Wyścigów Traktorów w Wielowsi. Grene Race 2018

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na inowroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto