Przy Wybrzeżu Ojca Świętego Jana Pawła II oraz ulicy 22 Stycznia znajduje się najdłuższy w Przemyślu i najpopularniejszych wśród mieszkańców deptak, miejsce spacerów. Położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie rzeki San. Jakiś czas temu pojawiły się informacje o jego przebudowie oraz poprowadzeniu nim ruchu ciężarowych pojazdów. Chociaż władze miejskie zdementowały pogłoski o poprowadzeniu tą drogą ciężarówek, to jednak nie uspokoiło to części osób. Zwłaszcza, że nie został jeszcze przedstawiony projekt przebudowy tych ulic.
O powody opóźnień w projektowaniu tej inwestycji do prezydenta Przemyśla Wojciecha Bakuna zwrócił się radny niezależny Paweł Kaniecki. Znany w mieście choćby z propagowania ruchu rowerowego.
- Jestem zaniepokojony faktem, że mimo kilkukrotnych zapowiedzi, do dnia dzisiejszego nie został przedstawiony finalny projekt, a którego wstępna koncepcja miała być dostępna już kilka miesięcy temu. Wcześniej prezydent zobowiązał się do przeprowadzenia dodatkowych konsultacji społecznych w celu uzyskania opinii i uwag mieszkańców w sprawie planowanych zmian. Niestety, do tej pory nie doszło do żadnych dodatkowych spotkań ani konsultacji, co rodzi obawy co do rzetelności i przejrzystości procesu decyzyjnego - twierdzi radny Kaniecki.
Radny twierdzi, że wykonawca, którego władze miejskie wybrały do przeprowadzenia projektu, nie wywiązał się z terminu wykonania prac.
- To spowodowało konieczność przedłużenia czasu na zakończenie projektu, co może wpłynąć nie tylko na harmonogram prac, ale także na zaufanie mieszkańców do działań władz miasta - twierdzi P. Kaniecki.
- Opracowano kilka koncepcji zagospodarowania pasa drogowego ulic: Wybrzeże Ojca Św. Jana Pawła II i 22 go Stycznia, które obecnie są analizowane celem wyboru najkorzystniejszego wariantu dla mieszkańców - twierdzi prezydent Przemyśla Wojciech Bakun.
Jak dodaje:
- Zasadniczym elementem projektu jest wykonanie sieci kanalizacji deszczowej zapewniającej odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z terenu pasa drogowego do rzeki San.
Kanalizacja jest bezpośrednio powiązana z realizowanymi obecnie dokumentacjami projektowymi dotyczącymi rozbudowy i odwodnienia innych ulic. Prezydent dodaje, że po wykonaniu robót przy kanalizacji planowane jest odtworzenie nawierzchni ulic oraz chodnika i ścieżki rowerowej, z wydłużeniem jej o odcinek od kładki do ulicy Grunwaldzkiej.
- Przewidziane jest także zawężenie szerokości jezdni oraz zaprojektowanie wyniesionych przejść dla pieszych, które dodatkowo wpłyną na poprawę bezpieczeństwa i komfortu uczestników ruchu drogowego, w szczególności pieszych i rowerzystów - dodaje W. Bakun.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?