Samorządy doceniają potencjał mediów społecznościowych i coraz częściej wykorzystują ich możliwości do promocji miast. Urząd Miasta Inowrocławia prowadzi profil „Miasto Inowrocław”, który jest codziennie aktualizowany. Do tej pory polubiło go ponad 9490 internautów.
Fundacja Pro Progressio przeprowadziła analizę aktywności w mediach społecznościowych 32 największych polskich miast. Badanie potwierdziło, że większość z nich posiada profile w mediach społecznościowych: 29 prowadzi fanpage, 25 posiada konto na Twitterze. Do tej pory najwięcej postów na drugim z wymienionych serwisów zamieścił: Gdańsk (29 500), Gdynia (23 700), Wrocław (20 800) i Warszawa (10 600). Podobnie kształtuje się czołówka miast posiadających największą liczbę obserwatorów. Są to: Warszawa (97 900), Wrocław (51 300), Gdańsk (11 000) oraz Gdynia (8 970). Z kolei na Facebooku najwięcej obserwujących ma Wrocław, Poznań oraz Gdańsk.
#inowrocław
Oprócz oficjalnych profili miast, na kreowanie wizerunku wpływają zdjęcia publikowane przez ich mieszkańców oraz turystów. Często przybierają one niebanalne, wręcz artystyczne formy, aby uchwycić wyjątkowość miejsca. Wystarczy oznaczyć post hashtagiem z nazwą miasta, aby inni mogli odnaleźć fotografię przedstawiającą chwilę uchwyconą w danej lokalizacji. Hashtagi to popularne w mediach społecznościowych skróty, słowa i wielowyrazowe frazy, poprzedzone znakiem „#”. Umożliwiają one grupowanie postów na jeden temat. Po kliknięciu w podświetlony na niebiesko hashtag, internauta zostanie przeniesiony do listy wszystkich postów na dany temat.
Słońce w obiektywie
Jednymi z najchętniej uwiecznianych momentów w ciągu dnia są wschody i zachody słońca. Na uwagę zasługuje fanpage „Inowrocławskie zachody”, na którym publikowane są fotografie ostatnich promieni słońca nad stolicą Kujaw Zachodnich.
- Od kilku lat interesuję się fotografowaniem wschodów i zachodów. Pomysł na nasz fanpage narodził się całkiem niedawno, bo 20 lipca. Cieszę się, że mogę dzielić się pasją z innymi ludźmi, co daje mi dużą satysfakcję - mówi Patryk Waszkiewicz, jeden z administratorów profilu.
Wszyscy, którzy mają zdjęcia zachodów, wschodów lub też inne ciekawe ujęcia związane z Inowrocławiem lub jego okolicami, mogą przesyłać je mailowo do Rafała i Patryka. Jesień jest idealną porą na uwiecznianie wyjątkowych miejsc w Inowrocławiu.
Przypominamy, że redakcja „Gazety Pomorskiej” również prowadzi fanpage, na którym publikuje linki do najświeższych informacji z powiatu. Aby nas znaleźć i polubić, wystarczy wpisać na Facebooku: Pomorska.pl/inowroclaw.
Fotopamiętnik
Instagram - fotograficzny serwis społecznościowy, połączony z aplikacją o tej samej nazwie, który umożliwia użytkownikom edycję zdjęć i filmów, wciąż rośnie w siłę. „Inowrocławskie zachody” funkcjonują tu pod nazwą „inozachody”.
Jak się okazuje, najbardziej fotogenicznymi miejscami w Inowrocławiu, jakie można zobaczyć na Instagramie, są Solanki, Rynek oraz Bazylika Mniejsza Imienia Najświętszej Maryi Panny. Znajdziemy na nim również chwile z codziennego życia mieszkańców, uchwycone podczas spacerów, treningów, czy spotkań ze znajomymi.
Czytaj także: W Turnieju Przyjaciół OSiR wygrał Zakład Karny [zdjęcia]
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?