Kłopoty w dobie koronawirusa. Pomaga Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Inowrocławiu

red
Joanna Piątkowska - Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Inowrocławiu.
Joanna Piątkowska - Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Inowrocławiu. Nadesłane
Od momentu wprowadzenia stanu epidemii i restrykcji z tym związanych zmienił się nieco profil działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Inowrocławiu.

Teraz na przykład częściej prowadzi sprawy i udziela porad w zakresie usług turystycznych. Chodzi o wszelkiego typu pobyty, rezerwacje wczasów, wycieczek w biurach podróży, komercyjne pobyty uzdrowiskowe w kraju i zagranicą, które uległy odwołaniu z uwagi na stan zagrożenia epidemicznego wirusem COVID-19.

- W wielu tego typu sprawach konieczne było wystąpienie na piśmie do biur podróży. Znaczna ilość spraw już została rozliczona z konsumentami, a duża ich część została uznana przez biura podróży i oczekuje na termin do zwrotu środków finansowych - mówi Joanna Piątkowska Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Inowrocławiu.

Rzecznik z powodzeniem występuje też w sprawach o zwrot środków finansowych tytułem odwołanych rezerwacji lotniczych.

Sytuacja spowodowała, że konieczne są interwencje z tytułu umów ubezpieczenia imprez. Przedmiotem pomocy rzecznika konsumentów są sprawy związane z odwołanymi rezerwacjami uroczystości towarzyskich w restauracjach, takich jak: śluby, imieniny czy komunie. Zgłaszają się również mieszkańcy z prośbą o pomoc w zakresie rozliczeń klientów przedszkoli niepublicznych. Większa jest też grupa spraw związanych z umowami kupna-sprzedaży na odległość, czyli w sklepach internetowych. Taka forma zakupów jest teraz najbezpieczniejsza ale zdarzają się reklamacje czy odstąpienia od umowy.

Cały czas są oczywiście prowadzone sprawy i porady, które zwykle są przedmiotem działalności rzecznika, czyli: interwencje w sprawie umów i wykonywania umów dostaw energii oraz usług telekomunikacyjnych.

Sporą grupę spraw stanowią tematy związane z przedterminową spłatą kredytów bankowych i zwrotem prowizji oraz kosztów z tym związanych. W tej grupie spraw także już kilka zostało uwzględnionych przez banki na rzecz konsumenta.

Czytaj także

Pobierz bezpłatną aplikację Nasze Miasto i bądź na bieżąco!

Jak korzystać z aplikacji, by otrzymywać informacje z miasta i powiatu? To proste!
Po wejściu w aplikację w prawym górnym rogu w menu wybierz swoje miasto.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania. Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy zakładkę "koronawirus", w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią.

Rząd znosi kolejne ograniczenia.

Wideo

Materiał oryginalny: Kłopoty w dobie koronawirusa. Pomaga Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Inowrocławiu - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3