- Edukacja nie może być traktowana jako wydatek! Edukacja to inwestycje. Inwestycje w uczniów i studentów, w nauczycieli i w bazę dydaktyczną i sportową. Najwyższy czas, aby przestać oszczędzać na celach edukacyjnych – tak rozpoczął konferencję prasową lider komitetu wyborczego Inowrocław na Tak, Janusz Radzikowski.
Jak mówi, do swojej drużyny zaprosił fachowców, którzy od dawna zajmują się sprawami szkolnictwa. A celem szeroko pojętej inwestycji w edukację jest zatrzymanie młodych ludzi w Inowrocławiu.
- Nasz program zakłada, że o edukacji zaczynamy myśleć w trochę inny sposób. Nie jako o wydatku, ale jako o inwestycji, która nam zwróci się z czasem. Nasz program składa się z trzech segmentów: inwestycja w ucznia i studenta, w nauczyciela i bazę dydaktyczną i sportową – mówił dr Sławomir Drelich, wicedyrektor I LO im, Jana Kasprowicza i wykładowca akademicki na UMK w Toruniu.
Projekt zakłada dofinansowanie i zdobycie środków zewnętrznych, które przekazane zostaną na szeroką bazę zajęć pozalekcyjnych dla uczniów. Pojawiły się propozycje zajęć z robotyki czy programowania, tak istotnych dla współczesnej gospodarki. Sławomir Drelich zwrócił uwagę na istniejący deficyt zajęć pozalekcyjnych w szkołach miejskich i konieczność zainwestowania miasta w potencjał intelektualny młodzieży. Pojawiła się też propozycja ufundowania stypendiów dla inowrocławian, którzy studiują w większych ośrodkach.
Nauczyciel Mirosław Kowalkowski podkreślał, że konieczne jest zwiększenie liczby zajęć związanych z doradztwem zawodowym, a Małgorzata Makowiecka dyrektor Centrum Usług Oświatowych w gminie Inowrocław przedstawiła propozycje związane z podniesieniem wynagrodzenia dla nauczycieli.
POLECAMY:
W Łabiszynie policjanci odkryli nielegalny arsenał z czasów II wojny światowej oraz ostrą amunicję [zdjęcia]
Pośpieszny do Kultury odcinek 66
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?