Pięciokilometrowa trasa połączyła się z wybudowanym 19-kilometrowym odcinkiem obwodnicy i ominęła miasto od północy. W ramach inwestycji wybudowany został węzeł drogowy („Sławęcinek”), pięć obiektów inżynierskich, w tym dwa nad liniami kolejowymi. Przebudowana została istniejąca sieć drogowa, powstały nowe chodniki i zatoki autobusowe.
- Obiecałem, że doprowadzę walkę o obwodnicę do końca. Starania zakończyły się sukcesem. Na tym jednak nie koniec. Kilka lat temu wyszedłem z pomysłem, który zakłada połączenie dwujezdniowej obwodnicy z siecią dróg ekspresowych i autostrad, drogami o podobnych parametrach. Polepszenie skomunikowania Inowrocławia z innymi częściami Polski to kolejny cel - wierzę, że uda się go osiągnąć - mówi prezydent Ryszard Brejza.
Przypomnijmy, że środki przeznaczone na budowę łącznika zostały zaplanowane w budżecie przez rząd Ewy Kopacz. GDDKiA ogłosiło przetarg na budowę łącznika obwodnicy Inowrocławia. Po zmianie rządu, zabezpieczone na ten cel środki zostały zabrane, w związku z czym realizacja inwestycji stała się niemożliwa.
Dopiero po dużych naciskach ze strony prezydenta Ryszarda Brejzy oraz inowrocławskiego posła Krzysztofa Brejzy, którzy na początku roku domagali się od rządu ówczesnej premier Beaty Szydło, zwiększenia zaplanowanej na inwestycję kwoty o brakujące 5 mln zł, przetarg został rozstrzygnięty. W październiku 2017 roku ruszyła budowa łącznika obwodnicy.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?