Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miasto przebudowuje ulice, a Powiat skrzyżowanie [zdjęcia]

Redakcja
Przygotowania do wybudowania pierwszego w Inowrocławiu turbinowego, 5-wlotowego skrzyżowania zostały sfinalizowane.

To efekt skutecznych rozmów i współpracy jednostek samorządowych - Miasta Inowrocławia, Powiatu Inowrocławskiego i samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Jutro ogłoszony zostanie przetarg na przebudowę ul. Górniczej, budowę ostatniego odcinka ul. Prymasa Józefa Glempa i przebudowę skrzyżowania ulic Stanisława Staszica, Górniczej, Poznańskiej i Prymasa Józefa Glempa.

- Jest to niewątpliwie skomplikowana inwestycja, ale jej realizacja pozwoli na skomunikowanie osiedla Rąbin z osiedlem Piastowskim. To będzie pierwsze tego typu skrzyżowanie w Inowrocławiu. Myślę, że inowrocławscy kierowcy z większym poczuciem bezpieczeństwa będą przejeżdżali przez rondo turbinowe, niż aktualnie znajdujące się tam skrzyżowanie - mówi prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza.

Realizacja wszystkich planowanych inwestycji pochłonie ponad 14,5 mln zł. Rozbudowa skrzyżowania opiewa na kwotę 7 502 060,58 zł. 50% stanowi dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych, jakie pozyskał Powiat Inowrocławski. W drodze podpisanych porozumień, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego dofinansuje inwestycję kwotą 1 750 000 zł, natomiast wkład finansowy Miasta Inowrocławia to 2 001 020,50 zł. Powiat Inowrocławski pokryje dodatkowo koszty nadzoru inwestorskiego oraz koszty odszkodowań za grunty przejęte pod tę inwestycję.

Ponadto w celu rozbudowy skrzyżowania, Miasto przebuduje ulicę Górniczą i dobuduje odcinek ulicy Prymasa Józefa Glempa. Wartość łączna tych zadań to 7 067 711,98 zł, z czego 50% to pozyskana dotacja z Funduszu Dróg Samorządowych, a pozostała część to środki z budżetu Miasta Inowrocławia.

Poniżej przedstawiamy zakres prac w ramach zadań:

Inwestor: Powiat Inowrocław

Rozbudowa skrzyżowania ul. Poznańskiej, Górniczej, Prymasa Glempa, Stanisława Staszica.

Przedmiotowe skrzyżowanie zostało zaprojektowane jako połączenie parametrów ronda średniego dwupasowego z jednopasowym z przesunięciem jezdni w celu stworzenia bezkolizyjnego ronda turbinowego.

- wykonanie nowej nawierzchni skrzyżowania,

− budowa chodników dla pieszych,

- budowa ścieżek rowerowych (jednokierunkowych i dwukierunkowych) w obrębie zapewniających skomunikowanie z istniejącymi ciągami,

− przebudowa istniejących zatok autobusowych w obrębie skrzyżowań wraz ze zmianą ich lokalizacji oraz budowa nowych zatok, jako półotwartych (najazd otwarty),

− przebudowa istniejących zjazdów,

− nawierzchnie poszczególnych elementów drogowych:

- jezdnia drogi - mastyks grysowy SMA

- zjazdy – kostka betonowa, kostka kamienna, beton asfaltowy, kruszywo łamane

- chodniki - kostka betonowa

- ścieżka rowerowa - beton asfaltowy, kostka betonowa bezfazowa

- ciągi pieszo-rowerowe – kostka betonowa bezfazowa

- zatoka autobusowa – kostka kamienna

- wyspy kanalizujące- kostka betonowa

- zabruki na skrzyżowaniach – kostka kamienna,

- odwodnienie:

- wykonanie kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód opadowych i roztopowych do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej,

- przebudowa istniejących odcinków kanalizacji deszczowej zlokalizowanych w istniejących odcinkach drogowych wymagających przebudowy w związku z przebudową skrzyżowań,

- oświetlenie:

- budowa oświetlenia dla nowoprojektowanego odcinka drogowego,

- doświetlenie przejść dla pieszych,

- zagospodarowanie zieleni.

Inwestor: Miasto Inowrocław

Dokończenie budowy ulicy Prymasa Józefa Glempa na odcinku o długości ok. 165 m od ul. Staropoznańskiej do włączenia w planowane rondo na skrzyżowaniu ulic Poznańskiej, Staszica i Górniczej,

Przebudowa ulicy Górniczej na odcinku o długości ok. 470 m od planowanego ronda na skrzyżowaniu ulic Poznańskiej, Staszica i Górniczej do wysokości Rejonu Energetycznego wraz z przebudową skrzyżowania ulic Górniczej i Szymborskiej.

ul. Prymasa Józefa Glempa:

- budowa dwóch jezdni o szerokości 7,0 m, nawierzchnia bitumiczna,

- budowa jezdni manewrowej wzdłuż zatok parkingowych, szerokość jezdni 3,5 m, nawierzchnia z kostki brukowej betonowej,

- budowa zatok postojowych do parkowania równoległego, szerokość zatok 3,0 m, konstrukcja jak na jezdni manewrowej,

- budowa chodników o nawierzchni z kostki brukowej betonowej,

- montaż barier rurowych na długości 142,5 m,

- oznakowanie pionowe i poziome,

- rekultywacja terenów zielonych,

- ułożenie kolektora kanalizacyjnego,

- budowa 15 latarni z oświetleniem LED,

ulica Górnicza:

- przebudowa jezdni ulicy Górniczej – dwie jezdnie na odcinku ok. 360m, jedna jezdnia na odcinku ok 110 m,

- przebudowa jezdni ulicy Górniczej na poszerzeniach i na skrzyżowaniu z ulicą Szymborską,

- budowa ciągu pieszo – rowerowego o długości ok. 220 m

(ciąg pieszy o szerokości 2,0-2,5 m, nawierzchnia z kostki betonowej, ciąg rowerowy o nawierzchni bitumicznej), ciąg pieszy oddzielony od ciągu rowerowego opaską z kostki kamiennej,

- budowa chodników, szerokości od 2,0 do 3,0 m, nawierzchnia z kostki betonowej

- rekultywacja terenów zielonych na powierzchni ok. 5 900 m2,

- oznakowanie pionowe i poziome,

- ustawienie 19 latarni, w tym 11 szt. z wysięgnikami podwójnymi i 8 szt. z wysięgnikami pojedynczymi, 30 opraw LED (oświetlenie ulicy) (w tym zostanie wykorzystanych 15 istniejących opraw),

- ustawienie 6 latarni z oprawami LED (doświetlenie przejść dla pieszych).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na inowroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto