reklama

Miasto przebudowuje ulice, a Powiat skrzyżowanie [zdjęcia]

RedakcjaZaktualizowano 
Przygotowania do wybudowania pierwszego w Inowrocławiu turbinowego, 5-wlotowego skrzyżowania zostały sfinalizowane.

To efekt skutecznych rozmów i współpracy jednostek samorządowych - Miasta Inowrocławia, Powiatu Inowrocławskiego i samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Jutro ogłoszony zostanie przetarg na przebudowę ul. Górniczej, budowę ostatniego odcinka ul. Prymasa Józefa Glempa i przebudowę skrzyżowania ulic Stanisława Staszica, Górniczej, Poznańskiej i Prymasa Józefa Glempa.

- Jest to niewątpliwie skomplikowana inwestycja, ale jej realizacja pozwoli na skomunikowanie osiedla Rąbin z osiedlem Piastowskim. To będzie pierwsze tego typu skrzyżowanie w Inowrocławiu. Myślę, że inowrocławscy kierowcy z większym poczuciem bezpieczeństwa będą przejeżdżali przez rondo turbinowe, niż aktualnie znajdujące się tam skrzyżowanie - mówi prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza.

Realizacja wszystkich planowanych inwestycji pochłonie ponad 14,5 mln zł. Rozbudowa skrzyżowania opiewa na kwotę 7 502 060,58 zł. 50% stanowi dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych, jakie pozyskał Powiat Inowrocławski. W drodze podpisanych porozumień, Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego dofinansuje inwestycję kwotą 1 750 000 zł, natomiast wkład finansowy Miasta Inowrocławia to 2 001 020,50 zł. Powiat Inowrocławski pokryje dodatkowo koszty nadzoru inwestorskiego oraz koszty odszkodowań za grunty przejęte pod tę inwestycję.

Ponadto w celu rozbudowy skrzyżowania, Miasto przebuduje ulicę Górniczą i dobuduje odcinek ulicy Prymasa Józefa Glempa. Wartość łączna tych zadań to 7 067 711,98 zł, z czego 50% to pozyskana dotacja z Funduszu Dróg Samorządowych, a pozostała część to środki z budżetu Miasta Inowrocławia.

Poniżej przedstawiamy zakres prac w ramach zadań:

Inwestor: Powiat Inowrocław

Rozbudowa skrzyżowania ul. Poznańskiej, Górniczej, Prymasa Glempa, Stanisława Staszica.

Przedmiotowe skrzyżowanie zostało zaprojektowane jako połączenie parametrów ronda średniego dwupasowego z jednopasowym z przesunięciem jezdni w celu stworzenia bezkolizyjnego ronda turbinowego.

- wykonanie nowej nawierzchni skrzyżowania,

− budowa chodników dla pieszych,

- budowa ścieżek rowerowych (jednokierunkowych i dwukierunkowych) w obrębie zapewniających skomunikowanie z istniejącymi ciągami,

− przebudowa istniejących zatok autobusowych w obrębie skrzyżowań wraz ze zmianą ich lokalizacji oraz budowa nowych zatok, jako półotwartych (najazd otwarty),

− przebudowa istniejących zjazdów,

− nawierzchnie poszczególnych elementów drogowych:

- jezdnia drogi - mastyks grysowy SMA

- zjazdy – kostka betonowa, kostka kamienna, beton asfaltowy, kruszywo łamane

- chodniki - kostka betonowa

- ścieżka rowerowa - beton asfaltowy, kostka betonowa bezfazowa

- ciągi pieszo-rowerowe – kostka betonowa bezfazowa

- zatoka autobusowa – kostka kamienna

- wyspy kanalizujące- kostka betonowa

- zabruki na skrzyżowaniach – kostka kamienna,

- odwodnienie:

- wykonanie kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód opadowych i roztopowych do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej,

- przebudowa istniejących odcinków kanalizacji deszczowej zlokalizowanych w istniejących odcinkach drogowych wymagających przebudowy w związku z przebudową skrzyżowań,

- oświetlenie:

- budowa oświetlenia dla nowoprojektowanego odcinka drogowego,

- doświetlenie przejść dla pieszych,

- zagospodarowanie zieleni.

Inwestor: Miasto Inowrocław

Dokończenie budowy ulicy Prymasa Józefa Glempa na odcinku o długości ok. 165 m od ul. Staropoznańskiej do włączenia w planowane rondo na skrzyżowaniu ulic Poznańskiej, Staszica i Górniczej,

Przebudowa ulicy Górniczej na odcinku o długości ok. 470 m od planowanego ronda na skrzyżowaniu ulic Poznańskiej, Staszica i Górniczej do wysokości Rejonu Energetycznego wraz z przebudową skrzyżowania ulic Górniczej i Szymborskiej.

ul. Prymasa Józefa Glempa:

- budowa dwóch jezdni o szerokości 7,0 m, nawierzchnia bitumiczna,

- budowa jezdni manewrowej wzdłuż zatok parkingowych, szerokość jezdni 3,5 m, nawierzchnia z kostki brukowej betonowej,

- budowa zatok postojowych do parkowania równoległego, szerokość zatok 3,0 m, konstrukcja jak na jezdni manewrowej,

- budowa chodników o nawierzchni z kostki brukowej betonowej,

- montaż barier rurowych na długości 142,5 m,

- oznakowanie pionowe i poziome,

- rekultywacja terenów zielonych,

- ułożenie kolektora kanalizacyjnego,

- budowa 15 latarni z oświetleniem LED,

ulica Górnicza:

- przebudowa jezdni ulicy Górniczej – dwie jezdnie na odcinku ok. 360m, jedna jezdnia na odcinku ok 110 m,

- przebudowa jezdni ulicy Górniczej na poszerzeniach i na skrzyżowaniu z ulicą Szymborską,

- budowa ciągu pieszo – rowerowego o długości ok. 220 m

(ciąg pieszy o szerokości 2,0-2,5 m, nawierzchnia z kostki betonowej, ciąg rowerowy o nawierzchni bitumicznej), ciąg pieszy oddzielony od ciągu rowerowego opaską z kostki kamiennej,

- budowa chodników, szerokości od 2,0 do 3,0 m, nawierzchnia z kostki betonowej

- rekultywacja terenów zielonych na powierzchni ok. 5 900 m2,

- oznakowanie pionowe i poziome,

- ustawienie 19 latarni, w tym 11 szt. z wysięgnikami podwójnymi i 8 szt. z wysięgnikami pojedynczymi, 30 opraw LED (oświetlenie ulicy) (w tym zostanie wykorzystanych 15 istniejących opraw),

- ustawienie 6 latarni z oprawami LED (doświetlenie przejść dla pieszych).

Expose premiera - orto najważniejsze obietnice Morawieckiego

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3