Tomasz Maliszewski zarządcą KCK w Inowrocławiu [zdjęcia]

RedakcjaZaktualizowano 
Miasto w drodze przetargu wyłoniło zarządcę Kujawskiego Centrum Kultury w Inowrocławiu. Tomasz Maliszewski, właściciel „Agencji Wsparcia Kultury”, będzie prowadził samorządową instytucję kultury.

W czerwcu Miasto ogłosiło przetarg na zarządzanie samorządową instytucją kultury - Kujawskim Centrum Kultury w Inowrocławiu. W połowie lipca został on rozstrzygnięty. Wygrała firma, która jako jedyna zgłosiła swoją ofertę.

Przy ocenie brano pod uwagę proponowaną cenę za wykonanie usługi, doświadczenie osoby, którą dysponuje firma w celu zarządzania instytucją oraz projekt koncepcji działania Kujawskiego Centrum Kultury w Inowrocławiu.

Program działania oceniano pod kątem różnorodności i oryginalności proponowanych nowych działań, innowacyjności i kreatywności form promocji Centrum oraz co bardzo istotnie, pod kątem planowanej wysokości pozyskanych środków finansowych pozabudżetowych.

Firma Tomasza Maliszewskiego spełniła wszystkie wymagania stawiane przez Miasto. Właściciel firmy jest managerem z wieloletnim doświadczeniem zdobytym w sektorach mediów, kultury, reklamy, promocji i PR.

Fragmenty koncepcji funkcjonowania Kujawskiego Centrum Kultury opracowany przez Tomasza Maliszewskiego

Cztery cele strategiczne realizowane w okresie 36 miesięcy

1. Przeprowadzenie szerokich konsultacji pozwalających na kulturalną
aktywizację społeczności Inowrocławia;
2. Wzmocnienie oferty kulturalnej Inowrocławia;
3. Rozwój Kujawskiego Centrum Kultury w myśl hasła: „Instytucja właściwa
nowym czasom”;
4. Rozwój marketingu Kujawskiego Centrum Kultury

W mojej koncepcji największą wartość dostrzegam w połączeniu wielu działań kulturalnych pod precyzyjnie określonymi markami

1. Rozwój marki „INO-FESTIWAL” Realizowane do tej pory INO-ROCK FESTIWAL, BLUES INO FESTIWAL, ART INO FESTIWAL pokazują niebywałą nośność skrótowca „Ino”, jego wieloznaczność (miłe, pieszczotliwe zdrobnienie nazwy Miasta, ale także kolokwialne, jednocześnie określające pewną wyjątkowość „tylko”), potencjał promocyjny. Pod tą marką można realizować o wiele więcej projektów, które łatwiej będzie nie tylko komunikować, ale także (co wydaje się być wartością nadrzędną) promować zarówno w Inowrocławiu, jak i poza jego granicami. Wiele realizowanych przez KCK projektów można podłączyć do takiej spójnej koncepcji, tworząc całoroczną markę wielu INO-FESTIWALI. I tak – Dni Miasta można bez najmniejszego problemu przekształcić w projekt pod nazwą INO-POP Festiwal (biorąc pod uwagę dotychczasowe line-upy gwiazd), a rozłożone na cały rok wydarzenia takie, jak Inowrocławska Gala Operowo-Operetkowa, Biesiada Poetycka, Przegląd Chórów można połączyć w spójną markę INO-CLASSIC FESTIWAL, wzbogacając je o kolejne projekty związane z muzyczną (i nie tylko) kulturą wysoką. Lista festiwalowa pod marką INO wydaje się być nieskończona – ale nie chodzi o to, by pojawiała się ona w każdej sytuacji, lecz aby stała się wyznacznikiem JAKOŚCI!

2. Wprowadzenie marki „MIKA” - Mistrzostwa Inowrocławskiej Kultury Awangardowej Powyższa marka łączyłaby wszystkie nowoczesne formy wyrazu artystycznego, jakie są obecne w Inowrocławiu. Realizowana w cyklach kwartalnych prezentowałaby nowe trendy artystyczne obecne w Mieście: poetyckie, plastyczne, muzyczne, taneczne, wizualne. Pozwoli to na spotykanie się w jednym miejscu i czasie przedstawicieli różnych aspektów kultury, wymianę doświadczeń, otwarcie się na nowe projekty i co najważniejsze – bezpośredni kontakt z publicznością.

3. Wprowadzenie marki „KOPALNIA KULTURY” To projekt, który pozwoli na zintensyfikowanie uczestnictwa inowrocławskich twórców kultury i aktywizację najróżniejszych środowisk inowrocławskich. To właśnie: Samorząd Miasta, szkoły, inne placówki oświatowe, stowarzyszenia, przedsiębiorcy, różne instytucje oraz mieszkańcy będą współtworzyć „KOPALNIĘ KULTURY” pod auspicjami KCK Inowrocław. W zamyśle zgłaszane będą tak grupy, jak i indywidualni twórcy kultury z Inowrocławia, którzy będą mieli możliwość prezentowania swoich osiągnięć w ogólnodostępnych miejscach, jakimi dysponuje Kujawskie Centrum Kultury. „Sztuka bez ograniczeń” – to hasło będzie przewodzić idei projektu. Będzie to wyjątkowy całoroczny „talent show”. Z założenia marka „KOPALNIA KULTURY” będzie odkrywała „duszę artysty” w każdym mieszkańcu Inowrocławia, tak by miał szansę zaprezentować społeczności to, o czym wiedzą jedynie jego najbliżsi – talent artystyczny. Finałem projektu będzie wielkie spotkanie wyłonionych w ciągu roku inowrocławskich nowych talentów. Pragnę także zaproponować wprowadzenie całkowicie nowego projektu, który w zamyśle ma stworzyć wizerunek Inowrocławia – miasta oddziałującego na ogólnopolską kulturę

4. SÓL KULTURY – czyli doroczne nagrody przyznawane najpopularniejszym polskim artystom z wszelkich dziedzin kultury. W całej Polsce organizowane są najróżniejsze plebiscyty popularności artystów. Rzadko jednak (może poza wrocławskimi nagrodami WARTO) to mieszkańcy jednego tylko miasta przyznają ogólnopolskim twórcom swoje własne nagrody. Taki właśnie jest zamysł wyjątkowego projektu, w którym inowrocławianie oddawać będą głosy na – ich zdaniem – najlepszych twórców w każdej dostępnej nam dziedzinie kultury. Głosami mieszkańców nie tylko dokonany zostanie wybór artysty, ale także wystosowane stosowne zaproszenie go do odwiedzenia Inowrocławia i odebrania nagrody podczas specjalnej gali uświetniającej projekt SÓL KULTURY. Każdy mieszkaniec Inowrocławia będzie miał możliwość uczestnictwa w gali – stąd konieczność odpowiedniego wyboru i czasu i miejsca wydarzenia. Mając na uwadze własne doświadczenie w organizacji dużych projektów festiwalowych, proponowałbym także przyciągnąć do Inowrocławia jeden z „bezdomnych” festiwali: np. LowFI Festiwal (projekt indie-rockowy, bardzo dobrze oceniony przez Artura Rojka – organizatora OFF-Festiwalu), który pod dwóch edycjach, które odbyły się w Bydgoszczy nie znalazł stałego miejsca na mapie Polski lub Festiwal Filmu Dubbingowanego, którego pierwsza (i jedyna) edycja zrealizowana została w Sopocie.

Niesamowite zjawiska astronomiczne w lipcu 2019

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3