9 października 2023 zaczyna się budowa tzw. przewiązek, czyli przejazdów, które - jak informuje MZUiM Tychy - umożliwią regulację ruchu na przeznaczonych do remontu wiaduktach. Na tym etapie nie powinno być utrudnień dla kierowców. Na obu wiaduktach ruch odbywać się będzie jak dotychczas. Wyjątkiem będzie moment frezowania nawierzchni na wiadukcie północnym. Te jednak planowane są na godziny nocne z 13 na 14 października.
Utrudnienia zaczną się, kiedy dojdzie do wyburzeń tych wiaduktów. Jako pierwszy wyburzony zostanie wiadukt południowy, a cały ruch skierowany zostanie na wiadukt północny i tak będzie do chwili, gdy na miejscu wyburzonego wiaduktu południowego stanie nowy. Wtedy zacznie się rozbiórka wiaduktu północnego.
Na DK 44 powstaną dwa zupełnie nowe wiadukty.
"Przebudowa została zaprojektowana w porozumieniu z PKP m.in. po to, żeby umożliwić rozwój infrastruktury kolejowej w postaci rozbudowy torowiska. Inwestycję realizuje spółka Nowak Mosty", czytamy w komunikacie MZUiM Tychy.
W miejscu prowadzonych prac zmieniona jest organizacja ruchu, stoi też sprzęt budowlany, trzeba zatem uważać.
- To duża, skomplikowana i kosztowna inwestycja - podkreśla MZUiM Tychy.
Pochłonie prawie 60 mln zł, z których 47,5 mln zł to dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Wiadukt południowy ma być gotowy w 2024 r., natomiast północny - w 2025 r.
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?