Obecnie funkcjonariusze z wydziału do walki z przestępczością gospodarczą i korupcją prowadzą kilka postępowań dotyczących oszustw w internecie. Dotyczą one zamawiania towaru sprzedawanego poprzez różne serwisy społecznościowe. Ostatnie zgłoszenia do Komendy Powiatowej Policji w Inowrocławiu dotyczyły butów, koca, czy telefonu. Gdy tylko oferent otrzymał pieniądze, to nie przesłał towaru, a kontakt z nim się urwał.
- W przypadku BLIKA, schemat działania oszustów polega na tym, że włamują się na konto na portalu społecznościowym i przejmują je. Następnie rozsyłają do znajomych wiadomości, z prośbą o udostępnienie tego kodu i prośbę o pilną gotówkę. Właściciel rachunku bankowego będąc pewny, że pomaga swojemu znajomemu, niczego nie podejrzewając, podaje kod BLIK, zatwierdza transakcję w aplikacji mobilnej. Po otrzymaniu kodu, oszuści wypłacają gotówkę z bankomatu - informuje asp. szt. Izabella Drobniecka, oficer prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Inowrocławiu.
Pamiętaj!
Transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć! Dlatego pamiętaj! Przede wszystkim dobrze zabezpiecz dostęp do konta na portalu społecznościowym. Pamiętaj również o wylogowaniu się z konta po zakończeniu użytkowania. Wystarczy zadzwonić do znajomego, aby upewnić się, czy faktycznie to on.
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?