Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejne oszustwo na pracownika banku. Mieszkanka Janikowa straciła pieniądze. Policja ostrzega i radzi, jak się nie dać oszukać złodziejom

(RED)
Policja ostrzega, by nie wierzyć rozmówcom podającym się za pracownika banku i domagających się pilnego logowania do aplikacji bankowej!
Policja ostrzega, by nie wierzyć rozmówcom podającym się za pracownika banku i domagających się pilnego logowania do aplikacji bankowej! Policja.pl
Udający pracownika banku mężczyzna mówiący ze wschodnim akcentem oszukał mieszkankę Janikowa. Nakłonił ją do zainstalowania aplikacji i w ten sposób z jej konta zniknęły pieniądze.

Zobacz wideo: Policyjny dron obserwował kierowców. Posypały się mandaty

od 16 lat

Do inowrocławskiej komendy policji zgłosiła się kobieta, z konta której skradziono gotówkę.

Po telefonie od mężczyzny, który mówił ze wschodnim akcentem, mieszkanka Janikowa zainstalowała w telefonie aplikację dla rzekomego zabezpieczenia pieniędzy przed przestępcami. Podała również kod umożliwiający połączenie, zalogowała się do aplikacji bankowej i swojego rachunku. Wówczas zorientowała się, że z konta zniknęło blisko 2 tys. zł. Wypłacono je z bankomatu z wykorzystaniem kodu BLIK. Rozmówca nakłaniał ją również do wzięcia pożyczki w kwocie 20 tys. zł, na co rozmówczyni się rozłączyła.

Trzeba dodać, że numer telefonu, który wyświetlił się w telefonie kobiety był identyczny co numer infolinii bankowej, a mężczyzna zadziałał tak, że oszukał kobietę pod legendą pracownika banku, w co uwierzyła. To już kolejny przykład tego rodzaju oszustwa.

Policja informuje i ostrzega!

Przestępcy znają aplikacje mobilne i strony internetowe banków. Udzielają też merytorycznych odpowiedzi na wszystkie zadawane pytania. Dzwoniący mówią płynnie w języku polskim, ale często ze wschodnim akcentem.

Pamiętaj:

  • pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie loginu i hasła do konta, a tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS lub BLIK,
  • nie polecają też instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta,
  • wykonując operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! NIGDY ZA NAMOWĄ osób kontaktujących się telefonicznie!

O wszelkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast poinformować policję dzwoniąc na numer alarmowy 112.

Czy byłeś/byłaś świadkiem, jak pieszy wchodzi na przejście, nie patrząc, czy jedzie samochód?

Trwa głosowanie...

Czy byłeś/byłaś świadkiem, jak pieszy wchodzi na przejście, nie patrząc, czy jedzie samochód?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na inowroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto